Tunnustettu

Olen aika myöhään liikkeellä, mutta kivat tunnustukset minulle antoivat jo jonkin aikaa sitten Eppusen kaapilla ja Taaperon tyylillä. Kiitos teille ja anteeksi kun tähän tarttuminen vähän kesti ;)
Kurkatkaapas muutes nämä kivat blogit elleivät entuudestaan ole jo tuttuja!

Tunnustukseen kuuluu, että tunnustuksen saajan pitää kiittää tunnustuksen antajaa
ja jakaa se kahdeksaan muuhun blogiin,
ilmoittaa siitä heille sekä jakaa kaikkien kanssa kahdeksan tunnustusta itsestään.
Koska olen näin myöhään liikkeellä niin monet ovatkin tämän jo saaneet, mutta laitan tähän kuitenkin omat tunnustukseni.


Here it comes!

1. Olen ehkä maailman aamu-unisin ihminen. Inhoan yli kaiken aikaisia herätyksiä ja en todellakaan ole aamuisin parhaimmillani. Molemmat lapseni näyttäisivät perineen tämän ominaisuuden ja usein nukummekin sinne 09.30 asti ellei ole mitään akuuttia menoa.

2. Minulla on todella todella huono suuntavaisto. Inhoan tilanteita, jossa minun pitää esimerkiksi autolla lähteä johonkin vieraaseen ympäristöön ja yrittää löytää sieltä joku tietty paikka ja pahimmillaan johonkin tiettyyn aikaan. Stressaan tästä myös etukäteen paljon. Varaankin aina matkoihin ihan järjettömästi aikaa jos satun eksymään ja sitten kenailen tunnin autossa siinä osoitteen edessä miettien koskakohan sitä kehtaisi mennä ettei ole liian ajoissa. Joku voisi ihmetellä tätä näin navigaattoreiden kulta-aikaan, mutta edes tuo kimeällä äänellä varustettu (tee U-käännös kun mahdollista...) elektroninen vempain ei aina pelasta ja jotenkin onnistun kuitenkin missaamaan ne risteykset ja rampit.

3. Minulla on näkömuisti. Teen siis aina listoja muistettavista asioista, koska mielessäni näen vain sen listan ja pallukat ja muistan sen kautta paremmin. Opiskeluaikoina luin tentteihin aina mindmappien avulla, tein kaavioita muistin mistä meni viiva mihinkäkin ja montako kohtaa oli. Minulle siis auttaa kirjoittaminen ja piirtäminen.

4. Ajattelen enemmän sydämellä kuin järjellä. Ihme kyllä tämä ei ole saanut minua elämäni aikana kovin suuriin vaikeuksiin, päin vastoin, koen saaneeni ja saavuttaneeni kaiken sen, mitä olen aina halunnut. Kuuntelen paljon itseäni ja sitä miltä minusta oikeasti tuntuu ja luotan siihen, että osaan näin tehdä itselleni ne parhaimmat valinnat vaikkei niissä ehkä sillä hetkellä olisi muiden mielestä kovin paljon järkeä.

5. Olen nuoruudessani ollut aika villi ja aina menossa. Ja tähän kun yhdistetään tuo edellinen kohta ja se, että olen luonteeltani melko äkkipikainen ja teen asioita hetken mielijohteesta (luottaen tietysti siihen sisäiseen ääneeni) on ihme, että nuoruuteni on kuitenkin ollut näin jälkeen päin katsottuna aika viaton enkä ikinä joutunut mihinkään suurempiin vaikeuksiin tai hölmöillyt kunnolla. Olen muuttanut omilleni opiskeluiden perässä jo 15-vuotiaana ja näin ollen oppinut vastuuta aika nuorena, olen kiitollinen vanhemmilleni, että he luottivat minuun ja arvostelukykyyni. Toivon, että pystyisin olemaan yhtä luottavainen Eevin ja Aatun kasvaessa, vaikka tiedänkin ehkä liikaa noista isossa pahassa maailmassa vaanivista vaaroista.

6. Olen horoskoopiltani Vaaka ja vaikken horoskooppeja enää teinivuosien jälkeen ole lukenut, niin merkin luonnekuvauksesta tunnistan kyllä itseni niin monesta kohtaa. Vaa'asta sanotaan, että hän on kauneutta, harmoniaa ja rauhaa rakastava ihminen. Hän on luontaisena diplomaattina hyvin yhteistyökykyinen ja kykenevä kompromisseihin. Vaaka on myös erittäin oikeustajuinen ja oikeustiede onkin tämän merkin omaa aluetta. Vaaka inhoaa riitaa ja konflikteja, mutta joutuu useinkin sovittelemaan sellaisia.
Hänelle "ein" sanominen on hyvin vaikeaa ja hän haluaa usein miellyttää muita teoillaan. Vaaka on mitä suurimmassa määrin parisuhdeihminen. Hän suhtautuu rakkauteen hyvin idealisistisesti ja on hyvin epäitsekäs, ainakin omasta mielestään. Vaaka nauttii romantiikasta, mutta parisuhteessa vaaka saattaa olla melko määräilevä ;) Viimeisen lauseen tavasta yritän kovasti parantua!

7.  Tykkään ostella toisille lahjoja ja en ikinä meinaa malttaa odottaa, että saisin antaa ne. Mieheni aina nauraa tälle ominaisuudelleni, olen usein ostanut hänelle esim synttärilahjan jo hyvissä ajoin ja sitten en malta olla antamatta sitä heti ja sitten varsinaisten synttäreiden lähestyessä tekisi mieli antaa vielä uusi lahja. Pidän myös kovasti lahjojen saamisesta, etenkin jos ovat sellaisia joita en tiedä ja ennen joulua käynkin aina hypistelemässä omia pakettejani ja koitan arvuutella mitä niissä on. Äitini on näissä molemmissa ihan samanlainen ja usein sitten jo olemme arvanneet/paljastaneet ja pahimmillaan antaneetkin toisillemme tulevat lahjat jo aikoja ennen joulua :)

8. Olen herkkusuu. Voisin luopua lähes mistä tahansa muusta asiasta, mutta en suklaasta. En niinkään välitä suolaisista herkuista, mutta kaikki makea uppoaa. Syön myös muutenkin kuin hevonen, järjettömän suuria annoksia ja silti minulla saattaa olla hetken päästä nälkä. Olen aika kaikkiruokainen ja minua ärsyttää ruoasta "nirsoilu". Muutun todella kiukkuiseksi nälkäisenä tai väsyneenä ja näiden kombo ei jää kyllä keneltäkään huomaamatta.
Että tämmöiset jutut minusta!

3 kommenttia

  1. Löysin vasta nyt uudelleen blogisi! En ollut huomannut sen tulleen avoimeksi! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kiva päästä taas lukemaan teidän elämästä :)

    VastaaPoista
  2. Mä tykään näistä tunnustuksista todella paljon!

    Monta yhtäläisyyttä löysin meistä. Kuten kohdat 2, 3,4,6,7 ja 8.

    VastaaPoista
  3. Kiva, että blogisi on taas avoin! paremmalla onnella nyt eteenpäin, tehden sitä omaa juttua muiden mielipiteistä välittämättä!
    Suloiset lapset sinulla.

    Ninnu

    VastaaPoista

Kommentit piristävät aina!