Siistimpi setti ja hattuharmituksia


Tämäkin piti postata jo aikoja sitten, mutta odottelin paria juttua saapuvaksi, nyt tosin mietityttää saadaanko niitä ollenkaan :( No anyway, tässäpä Aatun kevään siistimpi setti:
Tämä beige Baby Gapin kevyesti topattu parka tuli meille käytettynä Eppusen kaapilla blogistilta.
Kurkatkaapas ihmeessä tämä blogi ellei ole jo ennestään tuttu! Siitä onkin tullut ihan yksi suosikkiblogeistani ja siellä seikkailee suloinen Eppu poika, jonka äiti omaa ihan mielettömän hyvän vaatemaun ;)

Takki on siis perus välikausitakkia aavistuksen paksumpi ja oikein passeli juuri näille kevätkeleille. Ollaankin jo autoillessa ja kaupassa tätä pidetty ja on niin söpö pienen päällä plus ettei ole yhtään sellainen tönkkö.
..ja tämän kanssa piti tulla fleecehousut sekä pipo luonnovalkoinen/nougat värityksellä..
Aikaisemmin postasinkin jo Eeville tilatuista nilkkureista.
Siellä Pikkujaloista saapuneessa paketissa oli myös ensiaskelkengät Aatulle,
nämä kauniit Bisgaardin tähtipopot koossa 20.

Sitten hiukan lämpimimmille keleille on beige puuvillavuorellinen takki, jossa on kivana lisänä tuo sinivalkoinen raitakangas hupussa. Tähän ajattelin yhdistää sitten tummansinistä, mutta nuo bisgaardin kengät sopivat tämänkin kanssa.

Ja sitten sitä harmitusta.
Olen tilannut unq:lta molemmille lapsukaisille kaksi hattua kevääksi sekä Aatulle myös ne fleecehousut. Tilasin ja maksoin tammikuun lopussa ja toimitusjaksi luvattiin 1-2 viikkoa. Noh, viikot menivät ja nyt on tilauksesta kulunut jo kohta 2 kuukautta ja tänä aikana olen laittanut paikkaan kolme! sähköpostia sekä yhden kyselyn facebook sivuille. En ole tilauksen jättämisen jälkeen saanut yhtäkään vastausta, en edes infoa mahdollisesta viivästymisestä tai siitä saammeko edes näitä maksettuja tuotteita. Ei mitään. Mitään puhelinnumeroa ei löydy mistään, että voisi soittaa ja kysyä...

Koska kelitkin ovat lämmeneet hurjaa vauhtia ja talvipipot alkavat olla liian kuumia, olisimme tarvineet näitä jo jokin aika sitten. Eikä kyse ole siitä etteikö pipoja muualtakin saisi, minulla on pelkästään hyviä kokemuksia monista muista kotimaisista käsityöläisistä kun olen aikaisemmin tilannut ja ostinkin nyt Pikku Mineasta Eeville pimpamin pipon, joka pääseekin heti käyttöön. Kyseessä oli kuitenkin aika arvokas tilaus ja tietysti haluaisin joko ne tuotteet (ennen kesähelteitä!) tai sitten rahat takaisin. Ja Aatulle täytyy varmaan sitten katsella jotain näihin sopivaa hattua jostain muualta.

Ilmeisesti osa kuitenkin saa vastauksen ja tilatut jutut, vähän ihmetyttää kyllä mikä nyt on homman nimi.
Mites muiden tilausten laita on?

EDIT: Aamulla oli tullut mailia, että ensi viikolla pitäisi hattujen olla meillä...

42 kommenttia

  1. Kiva asu Aatulla! Sä se aina löydät:) Kurjaa tuo pipotilaus! Ei tosiaankaan anna hyvää kuvaa yrittäjästä, jos ei mitään viestiä laita eikä vastaa yhteydenottoihin. Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen aiemminkin lukenut muista blogeista näistä toimitusvaikeuksista. Toivottavasti asia ratkeaa pikimmiten ja löydät kivat pipot tilalle.

    VastaaPoista
  2. Itse tilasin unq:lta yhden hatun vaan...5vkoa sitten maksoin eikä mitään ole kuulunut, ei edes s-postia :( Olen ihmetellytkin asiaa ja meinannut laittaa jo tästä asiasta viestiä. Viime keväänä kun hatun saapuminen kesti vaan 1vkon ja viime syksynä ennen talvea n.3vkoa. Alkaa vähän kyllä jo huolestuttaa...:( Todella outoa jos ei(vät) vastaa viesteihin?

    p.s aivan ihanat setit Aatulla :)

    -Suvi

    VastaaPoista
  3. Eikös tällainen samanlainen ketju ollut viime syksynä jossain? Kaikilla roikkui tilaukset, mutta silti taas tilataan sieltä Unqista! Kannattaisi alkaa jo pikkuhiljaa suosimaan muita käsityöläisiä ehkä?

    VastaaPoista
  4. Heippa!

    Laitoin Annin innoittamana viestiä Tiinalle ja sain samana päivänä vastauksen. Vastaus viestejä on tullut saman päivän aikana, kun olen jotain kysynyt.

    Kysyin kitin väristä fleeceä ja sen tulo on kuulemma ollut hankalaa, mutta toimitus tulossa piakkoin.

    Laitoin siis tilauksen menemään. Mutta nyt tuo sinun kokemus saa minutkin pelkäämään. =/

    Toivottavasti saat vastauksen sähköpostiisi ja myös tilauksesi pikimiten. Minulle on ainakin siis tällä viikolla oltu sieltä yhteydessä.

    VastaaPoista
  5. Kivalta näyttää Aatun paremmat takit :)
    Tosi kurjaa, ettei vieläkään ole kuulunut tilauksestasi mitään!! Tuotteet kun ei ole mitään aivan ilmaisia ja sinullakin iso tilaus maksettuna sisässä. Itsellä ei ole nyt tältä talvelta/keväältä unq:sta kokemuksia. Pidetään peukkuja, että sieltä alkaa kuulua jotain.

    VastaaPoista
  6. Hei,

    Meilläkin tilausajaksi ilmoitettiin 1-2 vk ja ovat olleet tilauksessa kohta 12 viikkoa. Sähköposteihin ei ole vastattu, paitsi yhteen, jossa sanottiin että terveydellisistä syistä kaikki tilaukset ovat myöhässä. Ilmeisesti huomenna olemme kuitenkin vihdoin saamassa tilauksen perille.

    VastaaPoista
  7. kauniita, jälleen kerran :)
    Itse tilasin helmikuun alussa kruunupipon ja tuli alle viikossa! vastas spostiinkiin todella nopeasti.
    Toivottavasti saat kiinni ja asia järjestyy!

    VastaaPoista
  8. Meillä oli pojalla samat tähtipopot ja musta ne on edelleenkin niin söpöt. Pojan vanhat pääsevät aarteiden laatikkoon ensimmäisinä oikeina kenkinä. :-) Tylsää noin pitkä tilauksen odottelu. Saitko mun postin? Oliko koko ok?

    VastaaPoista
  9. Minäkin tilasin yhden hatun pari viikkoa sitten ja olen sitä jo kovasti odotellut, voihan vitsit kohta olisi jo tarvetta. Nopeasti kyllä tuli vastaus tilatessa:/ -mari-

    VastaaPoista
  10. Ihanat tähti-popot <3

    Kurjaa tuo tilauksen viipyminen. Itse en ole koskaan sieltä tilannut, koska olen lukenut ennenkin näistä viivästyksistä... Minä kyllä vaatisin rahat takaisin tuossa tilanteessa - eihän talvisille pipoille nyt enää ole käyttöä kun max pari viikkoa!

    VastaaPoista
  11. Meillä ei ole hatut tulleet, eikä ole kitin väristä tilattu. Rahat laitettu tilille jo monta kuukautta sitten :(

    VastaaPoista
  12. Ninni: Näistä on ollut aikaisemmin puhetta, mutta meidän omissa ei ole koskaan ollut ennen tätä mitään ongelmaa, joten siksi olen uskaltanut tilata. Olen tilannut joka kevät ja syksy jotkin hatut ja kovin mieluisia ovat olleet ja varsinkin talvihatuissa siinä kruunumallissa se pysyy tosi hyvin päässä ja suojaa korvat niin olen siksi joka vuosi semmoisen tilannut.

    Suvi: No sepä ja kun tilausta laitoin niin sain heti mailin ja maksuun asti siis vastaus tuli tosi nopeasti. Ja aikaisemmin meillä on tullut luvatussa ajassa tilaukset, tosin usein olen ollutkin aika ajoissa asialla.

    anonyymi: Kuten sanoin niin todellakin olen suosinutkin ja paljon muualtakin tilannut ja teettänyt ja tuolla sivussa on linkitkin niihin paikkoihin mistä mulla on kokemuksia. Ja kun omissa tilauksissa ei aikaisemmin ole ollut ongelmaa, niin en siksi ole jättänyt tilaamattakaan, mutta siis pitipä kantapään kautta näköjään oppia..

    Heidi: Ei oo todellista, laitoin viime viikolla mailia ja tällä viikolla eikä mitään ole kuulunut :( No toivottavasti sä kuitenkin saisit omasi ajallaan.

    Marika: Niinpä!Ja kun tosiaan monella tekijällä on ollut nyt keväällä tosi kivoja pipoja et olis tehnyt mieli tilata, mutta ei viitsinyt kun olin ehtinyt jo tuolta laittaa tilausta menemään. Ja kun en tosiaan odottanut, että näin kävisi..

    anonyymi: Voi miten kurjaa!No, sulla on kuitenkin yksi maili enemmän saatuna kuin mulla ;) Että edes jotain selitystä kun mä en tiedä mistään mitään. Toivotaan, että teillekin ne joskus sieltä tulisivat!

    Kotiäiti: Okei, eli ei sit ainakaan tilausjärjestyksessä tee noita kun mä olen tilannut jo tammikuussa?!?

    M: Mäkin ajattelin, että pitää jemmata nää kun on niin söpöt!Samoin jemmaan on päässyt see kai runin ruskeat "pappa" sandaalit ihan siinä minikoossa ;) Ja juu, pipo tuli tänään ja oli sopiva!Kiitos vielä kovasti, onpahan nyt sit ainakin yksi fleecehattu kevääseen (+vanha dino..)

    VastaaPoista
  13. Lastenpuotikupla: No joo, mun kaveri tilasi mun jälkeen ja silloinkin oli heti vastannut kun oli tilausken tehnyt.

    Miima: Laitoin nyt mailia vielä ja sanoin, etta haluaisin rahat takaisin tilauksestani ellei sit ole jo matkalla/valmiina.

    anonyymi: Huolestuttavan monta nyt täällä ilman hattuja. Ootko saanut mitään vastausta kyselyihin?

    VastaaPoista
  14. Mä nyt en odottelis enää yhtään. Laittasin uhkausviestin, että rahat takas tai teen rikosilmoituksen. Ja sen myös tekisin jos rahojani en takaisin saisi. Ei tuommosta toimintaa kannattaisi kauan katsoa, jos jokin toimitusaika luvataan se olisi myös pidettävä. tai asiakasta olisi ainakin infottava asian venymisestä.

    -Hanna

    VastaaPoista
  15. VINKKI! Campadreen tulossa bundagaardin kampanja ylihuomenna!
    Itse kovasti odotan, hyviä löytöjä olen tehnyt.

    Pumppis

    VastaaPoista
  16. No voi hitto, mäkin odotan kolmea pipoa sieltä :/ En ole ennen kuullutkaan tällaisista ongelmista. Joku aika sitten laittoi postia, että tällä viikolla laittaa ne tulemaan, joten jännityksellä odotan tulevatko viimeistään alkuviikosta.

    VastaaPoista
  17. Mä lähetin sen Annin postauksen jälkeen aika suorasanaisen viestin. Minulla oli myös useampi maili jo laitettuna joihin en vastausta saanut. Ilmaisin pettymykseni siitä, että osaa asiakkaista sorsitaan, kun muiden tilauksia tehdään heidän ohi ja kuinka tämä on mielestäni erittäin huonoa asiakaspalvelua. Laitoin myös, että hatut tarvitaan nyt. Sain seuraavana päivänä vastauksen ja nyt hattujen pitäisi lähteä postiin tällä viikolla. Huppari odottaa sen Kitin saapumista ja tulee (toivottavasti) muutaman viikon päästä.

    On tämä tilanne kyllä hankala. Meillähän oli se yksi hankaluuskerta jo aikaisemmin. Kuitenkin olen tykännyt näistä hatuista Biggun ohella eniten ja jotenkin on vaikea luopua, vaikka jaloillaan näissä tilanteissa pitäisi äänestää.

    VastaaPoista
  18. Hienot takit Aatulla. :)

    Voi hitsin hitsi noiden teidän hattujen kanssa. :( Laitoin pari päivää sitten tilauksen spostilla, mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastausta. Olen jo pari kk pähkäillyt parin eri hupparin välillä ja vihdoin sain pätettyä. Annin luona olikin keskustelua jo näistä toimitusajoista ja vähän säikähdin. Uskalsin kuitenkin laittaa tuon tilauksen, mutta tosiaan vastausta ei ole vielä tullut. Mulla on aina toiminut hyvin eikä mitään negatiivista sanottavaa ole ko firmasta. Siis toistaiseksi...

    Toivottavasti teidän tilaus tulee piakkoin!

    VastaaPoista
  19. Ei oo totta :o Itse olen odottanut meijän hattutilausta "vasta" nelisen viikkoa. Viikko sitten laitoin ekan kyselyn, johon en ole saanut vastausta, ja tänään oli tarkoitus kirjoittaa toinen. Kaksi vk-dinoa siis tilattu ja maksettu.

    Huomasin joskus saman, että tosi vähän tietoja Unq:n sivuilla, esim. yritysrekisteritunnusta siellä ei näy, vaikka se pitäisi olla kaikilla alvinsa maksavilla firmoilla selkeästi esillä.

    VastaaPoista
  20. Sini: voi olla että tuo tilaamani hattu oli valmiina, sanoi, että ompelee vain tupsut kiinni.
    Tosin olen kyllä pettynyt, yksi pallo tippui parin käyttökerran jälkeen ja toinen hetken päästä.

    VastaaPoista
  21. Ei ole totta, en ole minäkään ongelmista kuullut aiemmin ja myös minulla tilaus sisällä. Viestittely toimi hyvin. Eikö UNQ ole ollut yksi "parhaimmista", miksi ihmeessä ryhtyisi ryttyilemään? En kerta kaikkiaan voi käsittää, tällainenhan on silkkaa hallaa bisnekselle.

    Rikosilmoitus on paikallaan, jos rahoja ei tule takaisin.

    VastaaPoista
  22. Tosi kivat beiget takit Aatulla ja ihanat kengät! Nuo tähdet niin miellyttävät silmää :-) Tykkään tosi paljon tuosta beigen ja sinisen yhdistelmästä pojilla!

    VastaaPoista
  23. Tosi nätti tuo Aatun asu, kengät kruunaavat sen :)

    Annin blogissa kirjoittelinkin että tilasin kummipojalle joskus marraskuussa vk-dinon joululahjaksi. Sitä ei alkanut kuulumaan, joten kyselin vähän ennen joulua: oli kuulemma tehty jo aikoja sitten ja lähetetty!? No, en sitä koskaan saanut. Joulun jälkeen tekivät sitten uuden, se tuli parissa päivässä...

    Meidän vk-dinoille viime kesän lopulla kävi sama: kuukauden päivät seikkailivat postissa, kun pienenettäväksi lähtivät. Lopulta Tiina teki taas uudet. Ne kadonneet tulivat kuulemma joskus siitä vielä kk:n päästä takaisin.

    Minulle on siis aina kyllä nopeasti vastattu, mutta noita toimitusonglemia on ollut aika paljon, tai siis onglemia heidän postinsa kanssa...

    VastaaPoista
  24. Mä en ole valitettavasti enää tilannut. Tilasin pupunen hupparin ja parissa viikossa käyttöön otosta lähti 2 palloa. Myöhemmin aplikaatioiden reunoihin on alkanut ilmestyä reikiä.

    Kaukaa näyttää kivalle,mutta on käytännössä jo arvoton. Sääli. Ei siis ollut edes muussa kuin kauppa käytössä

    VastaaPoista
  25. No onpas kurjia uutisia hattutilausten osalta ja tosi monella näimmä samat kokemukset:/ Itse päädyin tänä keväänä PimPamin hattuihin, toivottavasti siellä pysytään luvatussa 2vk:ssa. Parina aiempana keväänä meilläkin ollut Unq:t omien kyhäelmien lisäksi.

    VastaaPoista
  26. Mun pitää vielä hieman jatkaa. Eli näin keväisin niitä ongelmia on useimmiten ollut. Ja tosiaan ikävä kyllä useamman kerran. Meidän viime kertainen ongelma johtui juuri samanlaisesta tilanteesta. Sairauksien takia oltiin käytetty tilausompelijoita. Laatu oli aivan ala-arvoista. Sen jälkeen olen saanut Tiinan itsensä tekemiä tuotteita ja ne on ollut hyviä. Nyt sanoin, että en hupparia halua kuin hänen itsensä tekemänä menneiden ongelmien takia ja näin minulle luvattiin. Toivottavasti se nyt tulee luvattujen 2-3 viikon sisällä tästä.

    VastaaPoista
  27. Minullakin on tilaus sisällä, joka sisältää hupparin, toimitusajaksi luvattiin kaksi viikkoa, mutta Tiina laittoi että sairastelu saattaa sitten hieman pidentää (että heillä oli siis jälleen lapset olleet kipeinä). Tilausvaiheessa viestintä toimi erinomaisesti ja oikein nopeasti, Tiina jopa kyseli minulta värien perään kun jätin siihen huppariin ja toiseen hattuun ne vielä auki. Mutta nyt tilauksesta on reilu kolme viikkoa, en ole vielä kysellyt perään. Alkoi kyllä pelottamaan että miten kauan sitten menee meillä ennen kuin saadaan, hui! Tosi hurjan kuuloista jos ei saa vastausta ollenkaan!

    Katami

    VastaaPoista
  28. Hanna: Laitoinkin jo mailia, että jos ei pysty tekemään niin palauttaisi sitten rahat..

    Pumppis: Kiitos vinkistä!

    Anonyymi: Luultavasti on tulossa jos kerran on itse sulle jo viestiä laittanut. Mulle ei vain vastausta kuulu...

    Saija: No hyvä, että sait vastauksen. Mäkin laitoin mailia, mutta ei mitään :( Ja tosiaan kun mäkin olen niin tykännyt näiden ulkonäöstä ja mallista niin harmittaa kyllä, ettei asiat sujukaan.

    Sirkku: Meilläkin aina on mennyt aikaisemmin kaikki hyvin ja siksi olen joka kausi tilannutkin useita hattuja ja hupparisetin yleensä.

    Jonspe: Voi ei, sullakin!Toivotaan, että saatte hattunne ja me myös!

    kotiäiti: Ahaa, no sit se selittäisi nopean toimituksen. Harmi kun ei sit ollut priimaa.

    Piuku: Niinpä. Ja vaikka onhan näitä toimitusongelmia aikaisemminkin ollut ainakin osalla, mutta kun itse olen tosi monta kertaa tilannut ja koskaan ei mitään, niin jotenkin luotin taas että homma pelaa.

    Pikku hiiri: Kiitos!

    terhi: No sepä kun edes vastaisi, että onko tehty/postitettu koska ainahan on se mahis, että postissa katoaa (tosin aika harvinaista on) mutta että tieto kulkisi edes missä mennään.

    Laura: Harmi :( Meillä on aina ollut laatu hyvää, pesussa on joksu pompula irronnut, mutta olen ommellut sen sitten vaan takaisin. Muita vikoja ei ole meidän omissa ilmennyt.

    maiju: PimPamit on kivoja, meillekin tuli nyt se bambi kun oli heti valmiina.

    Saija: Sain just tietää yhdeltä toiselta tilaajalta, että ilmeisesti taas on käytössä näitä toisia ompelijoita, jotka tekee tuotteet. Toivotaan, että teille tulee huppari mahd pian!

    Katami: Niinpä. Toivotaan, että teillä menisi kaikki niin kuin pitääkin. Oma tilaus harmittaa kyllä tosi paljon, vieläpä kaksi hattua molemmille ja yhdet housut!

    VastaaPoista
  29. Vaikka viiveitä olisi, niin yrittäjän on kuitenkin pystyttävä pitämään asiakkaat ajantasalla tilanteesta eli viiveestä ja toisekseen jarrutettava uusien tilauksien ottoa saadakseen suma purettua. Tämä on vähintä, mitä yrittäjä voi tehdä. Pelkoa tämä tosiaan herättää ja en voi kuin ihmetellä, miten hyvän maineen ja varsin suuren suosion saavuttaneella yrittäjällä on tällaiseen varaa, sillä asioista kirjoitetaan. Ja kiitos Sini, että kirjoitit! Minäkin ehdin laittaa tilauksen menemään ja monen muun ohella nyt sitten jännitän, saanko tilausta ja milloin. Talvihattuja tilanneiden kärsivällisyyttä ihmettelen, ellei koot ole sopivat vielä ensikin talveksi, sillä toimitukset on nyt auttamatta myöhässä.

    Talvella seurasin, itse tilaamatta, Me&I-tyylisiä (=paljon kopioituja) vaatteita valmistavan Nipsulan asiakastakkuilua heidän fb-sivuilta. Kirjeitä katosi kauheat määrät, syyskuussa maksettuja joululahjoja ei saapunut jouluksi lupauksista huolimatta, sähköpostit eivät muka kulkeneet. Aivan kauheaa takkuamista. Nyt ovat ilmeisesti ajantasalla ja nettikauppakin avattu.

    VastaaPoista
  30. Piuku: Sinäpä sen sanoit!Nyt harmittaa etten ottanut asiaa esille jo aikaisemmin kun moni ehti juuri tilata. Ajattelin aina, että odotan vielä tän viikon postit ja jos ei sittenkään tule...ja sit se aika hurahtikin.

    Mäkin luin keskustelua siitä Nipsulasta ja täytyy sanoa, että ihan uskomatonta toimintaa. Posti muka varasteli lähetyksiä ja sähköposti ei toiminut ja koneet hajosi. Silti otti uusia tilauksia (ja rahoja) koko ajan, vaikka juurikin joululahjaksi joidenkin tilaamat jutut olivat pari kuukautta myöhässä.

    VastaaPoista
  31. Minä sain tänään aamulla Tiinalta viestiä ja tosiaan sanoi, että käyttää tilaus ompelijoita. Toivottavasti jälki näillä on yhtä hyvää kuin Tiinankin pipoissa on ollut. Tilasin hatut vielä todella tarkoilla mitoilla mitattuna kahdesta muusta samanmallisesta hatusta jotka ovat sopivia Pinjalle.

    Tiina kirjoitti, että meidän hattujen olisi pitänyt olla jo valmiit ja lupasi tiedustella tilannetta ompelijoilta.
    Toivottavasti meidänkin hatut tulisivat pian, ollaan jo kaivettu edelliset välikausi fleecehatut käyttöön joten käyttöaika näilläkin olisi jo nyt.

    Harmittaa, että nyt tämä ei oikein suju, aina ennen on lupaukset toimitusajoista toiminut ja vastauksia olen saanut sähköposteihini.

    VastaaPoista
  32. Ihania juttuja olet löytänyt Aatulle!
    Tosi harmillista tuo Tiinan toiminta, eikös sama tilanne ollut viime keväänäkin?

    VastaaPoista
  33. Aivan todella suloisia settejä :) Meidänkin pikku miehen paremmat setit ovat beigeä ja tummansinistä. Olen sairastunut jonkinlaiseen väriähkyyn ja kaikki neutraalit, klassiset värit ovat nyt kovasti mieleeni :) Ah, mä niiiiin RRRakastan tummansinistä!

    Minä tilasin meidän esikoiselle viime talvena hatun ja kaulaliinan Unq:lta. Fleece oli paljon ohuempaa kuin aiempina vuosina (meillä on siis ollut niitä lepakkohattuja useampi), jotenkin köyhän oloista. Lisäksi setin toimitus kesti aivan todella kauan... Eikä siinä vielä kaikki; sitten kun hattu tuli niin se oli aivan väärän kokoinen ja sen ompelujälki oli kaikkea muuta kuin huolellista! Hattu oli vähän kiero ja useammassa kohdassa oli ommeltu liian läheltä reunaa... Kyllä ketutti laittaa sellainen rahasumma moiseen ja ketuttaa vieläkin. Tuolla se setti on edelleen käyttämättömänä meidän vaatehuoneessa :( En tilaa sielä enää koskaan mitään!

    VastaaPoista
  34. Meille tuli hatut ja itsekin omelisin paremmin. Pitää miettiä jos laittais takas. Ihmettelinkin että jälki on huonoa kun ennen ei ole ollut mutta jos köytetään muita ompelijoita niin sitten...harmittaa kauheesti, isot rahat kuitenkin meni. Olisin voinu ostaa fliisit ja ommella seurakunnan koneella kun osaan yhtä "hyvää" jälkeä mitä nyt tuli :(

    VastaaPoista
  35. Olen järkyttynyt niistä hatuista jotka meille tuli, ihan kamalia tekeleitä. Meidän koululainen osaa paremman tikata ja materiaali aivan järkkyä luirua.

    VastaaPoista
  36. Tietääkö joku, millainen ostajan suoja on olemassa koskien jo maksettua tilausta? Jos toimitusaika viivästyy sovitusta, luulisi olevan mahdollisuus kaupan purkuun?

    VastaaPoista
  37. Minä olin suunnitellut tilaavani UNQ:lta fleecehupparin tytölleni kevääksi. Jätin sitten kuitenkin tilaamatta, hinta on päätä huimaava ja laadusta ei ole takuuta. Eli jos tuotteet teetetään jossain muualla kuin yrittäjän itsensä tekeminä, pitäisi olla jotain kunnollista laadunvalvontaa. Tästä pitäisi mielestäni olla reilusti maininta sivuilla koska minä olen ainakin ollut siinä luulossa että yrittäjä itse tekee kaikki itse, niinkuin joskus aikojen alussa.

    VastaaPoista
  38. Tuo on tosi kurjaa :( tuolla toisessa blogissa puhuinkin..
    pitäisi löytää jotain muitakin hyviä käsityöläisiä, kuin pimpam-jolta saisi pipoja.
    suosituksia siis :)

    VastaaPoista
  39. Pakko kommentoida vielä,että meilläkin nimenomaan oli se reikäiseksi mennyt huppari tosi ohutta fleeceä ja oli tikattu ohi ja siksi reikiä tuli niihin kuvioiden reunoihin

    VastaaPoista
  40. Ensiksi kiitokset blogin avaamisesta jälleen julkiseksi. Oli niin huippu päivä, kun tänne taas pääsin lueskelemaan!!! <3

    Meillä myös ongelmia tilauksen kanssa... Tässä lyhyt kuvaus meidän tilanteestamme: Tilaukseeni vastattiin todella nopeasti ilmoittamalla tilinumero, jonne maksu tulee suorittaa. Lähetin heti perään kysymyksen toimitusajasta. En saanut vastausta. Kahden tai kolmen viikon kuluttua kyselin uudelleen toimitusajankohtaa ja tuotteet luvattiinkin postittaa kyseisen viikon aikana. Tuotteita ei ole edelleenkään saapunut minulle saakka. Valmistaja epäilee postin hukanneen tuotteet ja tarjoaa tilalle varastosta löytyviä tuotteita. Ilmoitin kuitenkin etten niitä halua vaan toivon hänen palauttavan maksamani summan. Juuri äsken lähetin uuden rahojen palautuspyynnön tilinumeron kera. Saas nähdä miten käy! Huolestuttaa...

    VastaaPoista
  41. Vastailen tähän loppuun kaikille yhteisesti. Todella harmillistä, että laatu on nyt siis huonontunut. Meillä aikaisemmin on ollut kaikki ihan viimesen päälle huolellista jälkeä, mutta jos nyt useammalla on ollut ompelukset ihan miten sattuu, niin eihän se hyvältä kuulosta. Hiukan hirvittää, että millaiset pipot meille tulee. Kun luin Saijan kommentista noista muista ompelijoista niin laitoi mailia, että haluan myös Tiinan tekemät, sillä aikaisemmin ne ovat olleet tosidella huolellisesti tehtyjä (tai ainakin oletan niiden olleen Tiinan tekemiä). Ja tosiaan jos tilaa tietyn mallin ja värin niin ilman muuta pitäisi rahat palauttaa jos ei niitä pysty toimittamaan eikä tarjota mitään muuta "varastokamaa". Palaan vielä kun hatut ovat meillä, että miltä näyttävät. Luvattu siis ensi viikolla toimittaa.

    VastaaPoista
  42. Älkää ikinä tilatko mitään UNQ nettikaupasta, vievät rahat ja sen jälkeen eivät vastaa yhteydenottoihin ! Järkyttävää toimintaa, joten otin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin ja käskivät tekemään rikosilmoituksen. Kertoivat myöskin, etten suinkaan ole ensimmäinen, jota kyseinen yritys on huijannut ja rahat vienyt.

    VastaaPoista

Kommentit piristävät aina!