Kesätukka


 Vihdoinkin pääsin sinne kampaajalle.
Teki mieli jotain uutta, eilen netistä löysin kivan kuvan ja sen kanssa marssin sitten aamulla parturiin..
Tämmöinen siitä sitten tuli!

Kesäksi vähän jotain räväkempää, tykkään kovasti!
Toinen puoli edelleen lyhyt ja toisella puolella hieman liukuvärjätysti punertavaa ja vaaleaa.







Eilen testattiin Eevin kanssa vanhasta Pirkka ruokalehdestä löytynyttä ohjetta.
Ihan hyvää oli, tosin parempaa vasta seuraavana päivänä. Ainut miinus, että kuorrutus on aika tahmeaa ja siistien palojen leikkaaminen oli melko hankalaa.


Minttusuklaaleivokset

200g leivontamargariinia
3 kananmunaa
3dl sokeria
5dl vehnäjauhoja
3tl leivinjauhetta
3 rkl kaakaojauhetta
2dl maitoa

Kuorrutus:
1ps (200g) pirkka minttusuklaarakeita
1dl kuohukermaa
25g leivontamargariinia

Sulata rasva ja anna jäähtyä. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää joukkoon jäähtynyt rasva. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne siivilän läpi vuorotellen maidon kanssa. Vältä turhaa sekoittamista. Levitä taikina uunipellille leivinpaperin päälle ja paista 200 asteessa 15-20 minuuttia.

Kuumenna rouhitut minttusuklaarakeet, kerma ja rasva miedolla lämmöllä kattilassa. Sekoita suklaakuorrutus tasaiseksi, anna sen hieman jäähtyä ja kaada jäähtyneelle torttulevylle. Koristele nonparelleilla.

Ja ei muuta kuin mukavaa viikonloppua!

26 kommenttia

  1. Hieno kesätukka! Näytät ihan hiusmallilta :-)

    VastaaPoista
  2. Tosi hieno tukka! :) Tuli ihan semmonen fiilis tästä postauksesta että vois käydä oman kuontalonkin päivittämässä :D Yleensä pari kk ja mallista kasvanut pois ja juurikasvu näkyy.. jee jee..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mulla oli varmaan yli se pari kk ja teki mieli vaan mennä pipo päässä joka paikkaan ;)

      Poista
  3. Vau! Tosi kivan näköinen, mulla on viimeiksi ollut punaista hiuksissa kauan ennen Pinjan syntymää. Nyt ollaan menty syvällä tummanruskealla jo pitkään, vähän kyllä kaipaisin vaihtelua toiseen väriin, mutta se vaatisi ehdottomasti pitempää aikaa parturin penkissä. :)
    Sain nyt jopa varattua itselleni parturiajan ensi viikolle, mutta en uskalla mitään radikaalia tehdä kun tätä hiusta on tullut niin pitkään kasvatettua, parturi saa vain pätkäistä pitkän pätkän tuota huonokuntoista latvaa pois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakaan ei taas hetkeen ole punaista ollut, kaikkea muuta kyllä ;)

      Poista
  4. Wau, makeet tuli :)!
    Ihanaa kun oot niin rohkea, että tosta vaan otit punaista, mä oon niin kaavoihin kangistunut etten vois kuvitellakaan itselle..
    Sulle sopii tosi hyvin!
    Mukvaa viikonloppua teille :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vähän tämmönen ;) Ajattelen aina, että hiukset ne vaan on ja aina ne kasvaa ja voi värjätä uudestaan jos ei miellytäkään ;)

      Poista
  5. Tykkään! Onko sun tukkaa vaikea laittaa? Itsellä se tyypillinen, suomalainen ohut ja liukas laatu, että aina pitäis olla pesemässä ja föönaamassa, että näyttäisi joltain. Nyt olen tosin löytänyt (lahden toiselta puolen) sellaisen kampaajan, jonka leikkaamana tämäkin tukka näyttää joltain vaikkei aina föönaisikaan. Ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sellainen taipuisa hius, että pitää aina kuivata se föönillä tai muuten menee ihan kikkuralle ja taipuu ihan miten sattuu. Mulla on myös pyörre niskassa ja se pitää osata leikata oikealla lailla, että näyttää hyvältä. Onneksi kampaaja on jo tottunut näihin ja osaa käsitellä ;)

      Poista
  6. Vautsi! Lyhyehkön tukan kanssa pystyy kyllä ihan erilailla pelailemaan värin ja mallin kanssa. Mulla oli joskus öö.. 15v sitten melko sama malli ja värikin, ja olihan se makea. Viimeiset 10v on 6v oon jämähtänyt tämän extrapitkään malliin, ja raitoja kummempaa ei oo nähty. Pitäis vissiin jotain keksiä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lyhyt on siitä kyllä kiva, että voi helposti muunnella.

      Poista
  7. Kiva tukka, mutta, mun on ihan pakko kertoa ääneen miettineeni, että oiskohan sulla pikkasen tyyli hukassa tai hakusessa, kun mielestäni tuo räväkkä, sporttinenkin hiustyyli ja olemuksesi ei sovi yhtään klassisiin, merihenkisiin, tummasini-valkoisiin vaatteisiin joita olet paljon viime aikoina ostellut ja esitellyt... Siis kun mietin noita hiuksia ja niitä vaatteita yhdessä, hmm... Mun mielestä oot enempi sporttinen kuin klassinen!

    ystävällisesti anonyymi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, toki saa sanoa!Mulla hiustyyli vaihtelee tosi usein ja tähän kai on mut oikeasti tuntevat jo tottuneet. Samoin kuin siihen, että tykkään vaatteissakin monenlaisista jutuista eli niistä klassisista, sporttisista ja joskus sellaisista rockhenkisistäkin. En osaisi ajatella, että aina pukeutuisin samalla lailla vain tietyn tyylisiin vaatteisiin, pukeudun päivän mukaan. Nuo seilorijutut liittyy kyllä enemmän kesään kuin varsinaisesti kokonaiseen tyyliini, mielestäni ne kuuluu mun kesään ja sitten taas syksyllä on eri jutut.

      Poista
  8. Tosi hyvältä näyttää! Ihana väri ja malli!

    Viikonloppuja :)

    VastaaPoista
  9. Hienot uudet hiukset, sulle kyllä sopii tosi hyvin toi malli. Mun mielestä just toi punainen väri sopii hyvin merihenkisten raitojen kanssa. Muutenkin on supertylsää, jos on päästä jalkoihin pelkästään vaikka sit sitä hillittyä merihenkistä (tai mitä ikinä) yhtä ja samaa tyyliä. Mä ainakin itse tykkään, että eri tyylejä voi hyvin yhdistää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks punainen ja sininen sovikin hyvin? ;) Ja mä olen tosiaan vähän kaikkiruokainen vaatteissa ja musassa, ihan päivän mukaan mennään. Ja ihan klassiset jutut ei ole mua (esim kynähameet ja kauluspaidat) jos niihin tuossa viitattiin, mutta sporttiset raidat ja pikeepaidat ja hupparit..toimii!

      Poista
  10. On kyllä hienot hiukset! Itekin välillä haaveilen lyhyemmistä, mutta on ollut niin monta vuotta pitkät hiukset, ettei oikeen uskalla pätkästä poikki, ainakaan kerralla. Pitäs varmaan ensin vähä lyhemmäksi ja sitte vähän ajan päästä lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikku hiljaa lyhennät ;) Mulla ei ole koskaan ollut pitkiä, paitsi pidennyksinä.

      Poista
  11. Tosi kiva! Mulla vähän samanlainen malli, vain etuhiuksia vielä täytyy kasvattaa. Mulla toinen puoli lyhyt ja toinen pitkä. Onkos sullakin niin? Kuvasta en ollut oikein varma..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mullakin on toinen puoli lyhyt. Leikattiin jo viimeksi tuo malli ja nyt vaan vähän lyhennettiin takaa ja sivusta lisää.

      Poista

Kommentit piristävät aina!