Satumetsä


 Olen monesti ihaillut kaupassa Iittalan Satumetsä sarjan astioita.
Meillä on muuten astiat yksiväristä teemaa, arkikuppeina käytämme yleensä muumimukeja.
Satumetsän mukien koko (0,4l) ei itselle se ihan kaikista käytännöllisin ole ja ehkä siksi ostaminenkin on aikaisemmin jäänyt. Kuitenkin aamulla sitä itse ainakin tarvitsee useamman "peruskupillisen" kahvia ja mielestäni juuri aamupala astioiksi nuo ovatkin ihan loistavat. Eipä tarvitse santsikuppia ottaa ;)

Ostopäätöstä edesauttoi huomattavasti myös se, että Iittalan Outlet myymälöissä kuppeja ja lautasia myytiin 10e kappalehintaan. Kuppien ovh normaalisti on 18,90e ja lautasten 24,10e. Hirrrveen edullisesti siis!
Ostin meille näitä molempia 4kpl, toivotaan ettei yksikään hajoa, sillä näitä ei ilmeisesti valmisteta enää lisää.





Mulla on pitkään ollut lemppari "aamukahvimukina" sellainen todellisuudessa ihan hirveä rumilus, joka on päässyt hoitamaan sitä virkaa ihan vain sen takia, että se on isompi kuin muut. Raukka, ei sopinut joukkoon, mutta kovaan käyttöön on päässyt silti. No, nyt eläkepäivät kutsuvat ;)

Mites muutes muilla, onko teillä joku tietty oma lempimuki kaapissa?

22 kommenttia

  1. Meiltä löytyy Arabian KoKo sarjaa valkoisena. Mukeja on kolmea eri kokoa ja sarjan uutuusväri vaaleanpunainen ihastuttaa! Yhden sellaisen olen ostanut isoimmassa koossa. Itse asiassa juon kuitenkin usein aamuteetä Disneylandista ostetusta vaaleanpunaisesta Minni Hiiri mukista :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaaleapunainen kuulostaa aika herkulliselta!

      Poista
  2. Koitetaas uudestaa kommentoida eka kommentti lähti liian ajois.. Eli miellä on muumimukeja kans arkimukeina, mutta nyt mun suosikki mukiksi on tullut greengaten lattemuki:) Ihania nuo satumetsä mukit:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä miten se yksi aina nousee ylitse muiden ;)

      Poista
  3. Minulla on myös noita Iittalan taikametsä-mukeja ja lautasia, aivan ihania ovat :)

    Arabian Koko-sarjaa löytyy, kuppeja ja lautasia erivärisinä.
    Iittalan Primavera mukit sekä lautaset ovat myöskin löytäneet paikkansa kaapista.

    Eniten tykkään kuitenkin Marimekon Vihkiruusu-mukeistani ♥ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se primavera on ihanan kesäinen kuosi!ja tykkään kanssa vihkuruususta, mulla on siitä verhot!

      Poista
  4. Meillä myös muumimukeja,joihin olen jo hieman kyllästynyt:(uusin ihastuksen kohteeni onkin musta-valkoinen taika sarja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas himoitsen marmekon mustavalkoista siirtolapuutarha sarjaa. Sitä täytyy ehkä vielä joskus hankkia.

      Poista
  5. Juuri muutamia viikkoja sitten hamstrasin Iittalan outletista Satumetsä -sarjaa lisää :). Meillä on ollut kaksi mukia entuudestaan (juu, minun aamukahvikuppeina..) ja olen niin tykästynyt sarjaan. Ostin murokulhoja 4kpl ja kuppeja lisää kaksi. Nyt kun vielä löytäisi yhden ison kulhon salaattilulhoksi, halvalla :D. Kaupoista näitä ei enää saa..onneksi on huutonet ;). Mua naurattaa aina kun luen tätä blogia (joka päivä siis..), kun vaate-, kaluste-, lelu- ja astia ym. -maku menee niin yksiin..vähän kuin seuraisi meidän elämää ;). Toivottavasti jaksat jatkaa bloggailua vielä pitkään!

    -Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuinka kiva kuulla ;) Semmoinen iso kulho olisi kyllä ihana, outletissa katsoin sitä jossain muussa kuosissa. Vinkkaapa ihmeessa jos jossain tulee vielä vastaan!

      Poista
  6. Tuota Satumetsä sarjaa on tehty jo muutama vuosi, mutta on sesonki tuote, eli myydään vain kesäisin. Itse ihastuin tuohon viime kesänä, ja koko talven metsästin mukeja, kulhoja ja lautasia huuto.netistä, mutta yhden mukinkin hinta saattoi nousta 35e! Onneksi en ostanut noin kalliilla, harmittaa tietty muiden puolesta jotka luulivat että se on lopetettu, Iittalan sivuillakin luki että tuotanto on loppunut. Tiedä sitten tuleeko taas ensi kesäksi :) Hamstrasin minäkin noita Iittalan alesta, satumetsä on mulle arjen luksusta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa! Mä kyselin tätä yhdessä myymälässä ja sieltä sanottiin, että valmistus on lopetettu. Onneksi sitten bongasin nämä näin edullisesti, toivotaan että ensi kesänä tulisi taas tuotantoon!

      Poista
    2. Juu mulle kans sanottiin viime kesänä että tuotanto on lopetettu :( Onneksi tosiaan tuli taas myyntiin :)

      Poista
  7. Hassua, että muillakin on se rumilus suurkulutuksessa! Mulla ihan siitä syystä aamukaffet tulee juotua siitä vaaleanpunaisesta markettikupista, koska valkeisiin KoKo- tai muumikuppeihin tarttuu kahvin väri niin nopeasti ja tiukkaan, ettei se käsitiskissä lähde irti. Niin korkeisiin lämpötiloihin mihin kupit pesukoneessa pääsisi, ei kädet kestä! ;) Kunhan saadaan pesukone hankituksi, luulen että minunkin lempikuppi vaihtuu. Aivan ihania nämä satumetsät, varsinkin tämä valkopohjainen! Talvella tummansininen olisi mahdottoman tunnelmallinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo on jo hyvä syy ;) Mulla on ollut vaan ihan laiskuus kun en ole saanut ostettua! Se sininen on kyllä sellainen tosi tunnelmallinen!

      Poista
  8. Nuo Satumetsä-astiat on kauniita. Meillä on Arabian valkoisia 24h-kuppeja (espresso- ja tavallisia) vieraita varten ja arkena käytetään muumi-mukeja. Ne on musta loistavan kokoisia. Meiltä löytyy myös häälahjaksi saamia KoKon ruskeita mukeja mutta ne on odottamassa ruskean uutta nousua kun se väri ei nyt oikein innosta. Meillä ei kyllä ole jäänyt mihinkään valkoiseen astiaan kahvitahroja vaikkei tiskikonetta omistetakaan. Teestä jää kylläkin. Kun tulee isompi kahvi- tai teejano niin käytän Disneylandistä ostettua punaista Minni Hiiri-mukia ja se onkin mulla eniten käytössä. Se on kyllä jännä miten usein se eniten käytetty kuppi on sellainen kulahtanut muiden kanssa yhteen sopimaton yksinäinen kulkija:)

    T:Heidi

    P.S. Koitan saada loppuviikosta teidän raidat postiin kunhan "kotiudutaan" Suomeen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on just hyvän kokoisia kyllä. Itse en mikään intohimoinen keräilijä ole, niitä kausimukeja on tullut ostettua ja sitten ne kivoimmat perushahmot. Ihan arkikäytössä ne kaikki on, vaikka vissiin osassa hinta on noussut jo hurjastikin. Hei, sä olet mukisamis tuon Pikku Hiiren kanssa ;) Ja sanoppa, siis miten se voikin olla noin vaikeaa se kivojen astioiden ostaminen? Kun mun ei tule juuri koskaan ostettua uusia astioita, mitä nyt sitä valkoista teemaa joskus aina lisää.

      Oi, odotan jo innolla! Onkin tosi kiva paketti tulossa, kiitos vielä ja mukavaa reissua tänne "kotiin"!

      Poista
  9. Iittalan astiat on ihania, mulla on sitä Taika sarjaa mukeja ja lautasia. Tää on kyllä ihanempi!
    Mun rumiluskuppina on 5dl Ikean jättikuppi. Siitä on hyvä juoda tee!

    VastaaPoista
  10. Sä pistit Tessa vielä paremmaksi, hervoton jättikuppi ;D

    VastaaPoista
  11. Mä oisin kanssa ostanut ton sarjan pari kulhoa kun näin ilmoituksen et kympillä sais, mut ne oli myymälästä sit loppu, en netistä tajunnut katsoakaan. Meillä on niitä muumeja kanssa (ja lisää tulee..), mutta haluisin siirtää ne vaan lasten käyttöön ja löytää jotain uusia kahvimukeva, Kokoa olen katsellut. Mun oma suosikki aamukahville on Pip:in sellainen missä reuna on ohut, mutta tilavuutta ainakin 3 dl :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kulhot tasi mennä netistäkin aika nopsaan :( Voi, onko se pip se missä on niitä lintuja? Ne on ihania!

      Poista
  12. Tuo on kyllä todella kaunis sarja.

    Meillä on arkikäytössä valkoista Teemaa sekä Ikean Arv-sarjaa.
    Mun lempparimuki on kuitenkin tällä hetkellä vaaleanpunainen Koko.
    Se vaan on niin söpö ♥

    VastaaPoista

Kommentit piristävät aina!